10 דברים שצלמות וצלמים מצטיינים בהם – שאולי לא חשבתם עליהם:
מזמן הייתי צריכה לכתוב..
כמייסדת, מנהלת ומרצה ב- המכללה לצילום – ד"ר שירי כגן, אני חושבת שהרווחתי ביושר את היכולת לומר שרוב הצלמים והצלמות, וביניהם הבוגרים והבוגרות הנפלאים שלי, עונים להגדרות הבאות, שווה קריאה עד הסוף..
10 עניינים שצלמות וצלמים מצטיינים בהם – שאולי לא ידעתם;
(לצורך הנוחות, נרשם בל' זכר, על אף שצלמות מצטיינות בעניינים אלו)
1. רגישות יוצאת דופן; הם רואים פרטים שאחרים מפספסים. רגש, אור, מבט קטן של ילד או רגע של חיבור בין אנשים. וגם רגעים של תחושות ורגשות.
2. נתינה בלי גבולות; צלמים נותנים את כל כולם – לא רק בזמן הצילום, אלא גם לפניי, אחרי, ובעריכה האינסופית. הם לא רואים בעיניים, העיקר שתצא תמונה מושלמת! בשבילכם!!
3. אהבה לאנשים; מאחורי כל תמונה טובה עומד חיבור. צלם אוהב אנשים באמת, וזה ניכר בתוצאה.
4. סבלנות; לצלם ילדים, משפחות, או רגעים לא מתוכננים – זו אמנות של המתנה לרגע הנכון. שלא לדבר על סבלנות, מסירות ויחס אישי מכל הלב.
5. יצירתיות בלתי נגמרת; כל סשן הוא שונה, בזכות העיניים של הצלם, אתם נהנים מיצירה שזה אתם השחקנים הראשיים!
6. גמישות מחשבתית ופיזית; צלמים יודעים להתאים את עצמם לכל מצב – מזג אוויר, תאורה, לקוחות ואתגרים בשטח, כולל רטיבות מזיעה ולא מגשם, בוץ ביוב על הרגליים והבגדים, ולא טפטוף נעים על העורף. כולל בכי ילד, או כל בלת"מ, איחור או דבר אחר.. ומקבלים בהבנה ובחיוך, לא כי זה קל, אלא כי זו הרמה, רמה גבוהה!
7. יכולת לראות את הסיפור; צילום טוב הוא לא רק תמונה יפה, אלא סיפור שלם, מלא רגש ומשמעות. ולא רק זה, אלא לראות דינמיקה פנימית בתוך משפחה, אחים, ולהתייחס לכל אחד בסובלנות עד אין קץ.
8. הקשבה ואכפתיות; הם שואלים, מתעניינים, רוצים להבין מה באמת חשוב לכם – ולצלם את זה. כדי שלכם יהיה מה שחשוב לכם!!
9. השקעה אמיתית; מצלמים בלב שלם, עורכים עם נשמה, ולא נחים עד שהתוצאה מרגשת לא רק אותם ,אלא גם אתכם.
10. מקצוענות שנובעת מאהבה; הם לא עושים את זה "כי זה העבודה שלהם.ן", אלא כי זו התשוקה שלהם, וזה ניכר בחוויה ובתוצאות.
לפני שאתם מבקרים, מתמקחים או משווים רק לפי מחיר – תזכרו: צלמ/ת טוב/ה נותנ/ת לך הרבה יותר מתמונה אלא חתיכת לב.💛
אני רואה את זה כל יום, עם התלמידות, בוגרים שלנו שמשתפים אותי🧡
**מוגש באהבה כשירות למען הבוגרים, בוגרות שלנו, צלמים וצלמות יקרים ויקרות שנותנים ונותנות מכל הלב והנשמה, ומילה טובה היא המון בשבילם, לא עולה כסף, תמטירו עליהם הרבה באהבה.💛🧡

